2009-02-21

Thåström - Kärlek är för dom

Nu har jag levt med Thåströms nya singel Kärlek är för dom en tid och jag känner för att lätta mitt hjärta. Det ska också nämnas att jag håller Ebba Grön som Sveriges bästa band någonsin och Thåström är en av få musiker jag beundrar på samma sätt som man gör med sina få hjältar.
Singeln som gästas av Anna Ternheim gick direkt in på åttonde plats på singellistan och hans utsålda konserter på Cirkus vittnar om folks intresse för vår enda riktiga rockstjärna.
Jag själv blev väldigt lite imponerad av denna även om den växt för mig något, jag gillar ju närvaron av hans röst, men den passerar nästan oberört förbi tyvärr. Jag vill verkligen älska det men den sätter sig inte.
Singeln är en återgång till ett mer monotont larm och bultande trummor med en ovanligt lätt och repetitiv text för att vara honom. Det får mig att sakna det nakna och nostalgiskt självutlämnandet på föregångaren Skebokvarnsv. 209 som var en imponerande fullträff i min bok. Det återstår nu att se om singeln kanske hittar hem i sällskap med övriga låtar på albumet som landar den 13e mars. En del låtar blir ju bättre i andra sammanhang.


/K

1 kommentar:

Anonym sa...

Min herre ni, ni vet ingenting