2009-02-12

Madonna x2

Den evigt unge och nyskilde Madonna sålde som bekant ut Ullevi på fyra timmar i måndags, och på sedvanligt manér fick Ticnet smaka en heldel besk kritik för biljettkrånglet. Nu är det dags igen. På tisdag den 17e februari kl:9 släpps nämligen biljetter till ytterligare en konsert på Ullevi till glädje för en del, och retsamt för vissa. Varför, undrar ni? Den extrainsatta konserten ska nämligen gå av stapeln innan den usprungliga konserten. I avundsjukans hemland måste detta sticka i ögonen för de som bara tänkt se henne endast en gång men numera inte får vara först.

Det är nu 19 år sedan världens största kvinnliga artist stod på en svensk scen så detta besök är givetvis ljusår större än Bruce Springsteens årliga visit, även om sommarens bilagor kommer att hävda motsatsen. Jag kommer däremot inte befinna mig i Göteborg i augusti även om hennes Sticky & Sweet Tour nog är en show av världsklass. Jag har dansat mig svettig till gospelpoprökaren Like A Prayer åtskilliga gånger men mer än så är inte Madonna för mig.

/K

Inga kommentarer: