2009-02-09

la vie sportive just nu

Per Gessle - Theme From "Roberta Right" (Låt)
Bonusspår från nya singeln. Gessle skriver sådana här låtar i sömnen - likväl bästa pepplåten just nu.

West End Girls - A Little Black Dress (Låt)
Är West End Girls ett skämt eller på riktigt? Jag vet inte, men jag gillar det.

Lily Allen - Not Fair (Låt)
Oralsexpop is the shit.

The Sound Of Arrows - M.A.G.I.C (Cof Cof Remix) (Låt)
Många fyller ut sina singlar med menlösa remixer på titelspåret. The Sound Of Arrows utgör ett lysande undantag.

Theophilus London - This Charming Mixtape (Album)
Den nya skolan. En självklar stjärna.

Rockpile - Seconds Of Pleasure (Album)
Vinterns återupptäckt 1. Nick Lowe är ett geni.

David Bowie - Low (Album)
Vinterns återupptäckt 2. Kan vara hans bästa stund. Kom 1977. Låter lika bra idag - om inte bättre.

Adrian Lux - Strawberry (Låt)
Jag ber om ursäkt för att jag inte upptäckt Adrian Lux förrän nu.

Jonathan Johansson - En Hand I Himlen (Album)
Det var länge sedan jag hörde en så känslig svensk röst. Ibland tänker jag nästan på en viss J.Berg.

Robyn (Person)
Svensk ambassadör för popmusik.

/A


Jonathan Johansson - En hand i himlen (Låt)
Titelspåret från albumet är perfekt popmusik. Mjuk men dansant.

Morrissey - Years Of Refusal (Album)
Över 50 spelningar säger en heldel, t.o.m. jag är imponerad.

Suburban Kids With Biblical Names - 1999 (Låt)
Ny EP och ny ljudbild där denna är den enda som riktigt räcker hela vägen fram.


Ash - Shining Light (Låt)
Nittiotalsnostalgi med denna underbara pärla som kunde varit Popsicle eller Wannadies.

Parker Lewis - Morning Glory (Låt)
Coverraritet som ger Oasislåten helt nytt liv. Tack Emil, jag älskar det.

Lake Heartbeat - Mystery (Låt)
Jannes Kasks uppdaterade ljudbild med hjälp av Studio är sagolik.

Lily Allen - It's Not Me It's You (Album)
Ännu inte uppe där med debuten men snart, mycket snart.

Pet Shop Boys - Love Etc. (Låt)
Manliga körer är charmigt, särskilt till bögdisco.

The Sound of Arrows - M.A.G.I.C. (Låt)
Efter spelningen i fredags såg jag regnbågar och enhörningar, på riktigt.

Peter, Bjorn And John - Nothing To Worry About (Låt)
Kommer att hålla mycket längre än Young Folks.

/K

Inga kommentarer: