2009-03-04

Way Out West presenterar...

För en vecka sedan skrev jag om de största svenska festivalernas line-ups och då hade Way Out West ännu inte gett sig in i leken, det har de nu.
På sin sajt idag presenterar de sin första omgång av klara artister.

Arctic Monkeys, Lily Allen, Band of Horses, Wilco, Bon Iver, Fever Ray, Vivian Girls, Jenny Wilson, Timo Räisänen och Calexico ska alla spela i festivalområdet vid Slottskogen. Chairlift, Jay Reatard, Crookers, Magnetic Man feat. Skream & Benga, Erol Alkan, The Big Pink, Rise Against och The Bronx gör alla klubbspelningar.

Spontant blir jag mest sugen på Lily Allen och Band of Horses som jag redan har sett. Det kan också vara spännande att se Fever Ray då The Knife har ju som bekant bara spelat live en enda gång, det blir nog det närmaste man kommer. Bon Iver släppte en riktigt skön skiva men känner jag mig rätt är det en spelning som kommer spenderas i öltältet.

/K

Inga kommentarer: