2009-03-24

Pet Shop Boys till Roskilde

Årets Roskildefestival fortsätter att övertyga med sin senaste bokning Pet Shop Boys.

Det ser ut att bli en riktig popfestival i år när man tittar på de redan klara namnen som Lily Allen, Coldplay, Fleet Foxes, Oasis, Håkan Hellström, Röyksopp, Fever Ray och Madness. Jag börjar även ångra det löftet jag gav om att aldrig mer sätta min fot där.

Efter fyra fina år irad '03, '04, '05, '06 avslutade jag min sejour med översvämningsåret '07 som var spiken i kistan för min del. Jag är numera alldeles för bekväm och för gammal för att bo i tält och vistas endast på festivaler där jag kan bo i min eller någon annans säng.

Pet Shop Boys har nu släppt sitt album Yes som flera kallar deras bästa sen 1993-års Very, detta firar de med att på deras webbsajt visa en bild på Stockholm du kan se ovan. Trevligt!
Jag själv tycker att nya albumet tyvärr låter lite slött och kommer mest spela singeln Love etc, Pandemonium som ratades av Kylie Minouge och The Way It Used To Be.

/K

Inga kommentarer: