2009-03-27

Detta gör oss glada just nu

Röyksopp - Junior (album)
Blir bara bättre och bättre för varje skiva. Klockrena gäster. Mer house än föregångarna och det välkomnar vi!

Pet Shop Boys - Yes (album)
Deras bästa melodier sedan Very. Vrålsnygg produktion.

Dire Straits - Brothers In Arms (klassiker)
Vit soul. En klassiker värd namnet.

Junior Boys - Begone Dull Care (album)

Har cirkulerat på diverse bloggar ett bra tag nu. Släpps först 7 april (iofs rätt snart). Äntligen faller alla bitar på plats för kanadensarna.

Taylor Swift - Fearless (album och babe)

Jag vill bygga bo med Taylor Swift.

The-Dream - Love Vs Money (album)

En modern Phil Spector. Mannen bakom Umbrella följer debuten med ännu ett kanonalbum.

U2 - Moment Of Surrender (låt)

Nej, jag har inte släppt den här monsterballaden än. Längtar till Ullevi i sommar.

Depeche Mode - Sounds Of The Universe (album)
Bara för det faktum att skivan släpps tre dagar tidigare i Tyskland än övriga världen. Det är synth.

Marit Bergman - The Tear Collector (album)

Har inte hört hela skivan än, men jag vet att den kommer att vara bra. En utmärkt låtskrivare och musiker.

Mauro Scocco på PSL (videoklipp)

Obetalbart klipp från 80-talet med en sedvanligt uppblåst Mauro som gäst i gamla SVT-programmet Lörda Me Larssons. Kolla Sarah-videon som kommer efter intervjun. Orup som tjejtjusare på moped!

/A
_______________________________________________________________________

Florence Valentin - Spring Ricco (album)

Socialt patos med fotbollskörer, housepianon och Christer Sandelin-stölder. Årets svenska album?

Röyksopp - Junior (album)
Bättre än PSB och ljusår bättre än skiten Kleerup slängde ihop förra året.

Persona (film)
Äntligen upplevt vad som hittills är Bergmans bästa film för mig.
Jag höll andan till Bibi Anderssons briljanta porträtt.

Pet Shop Boys - Pandemonium (låt)

Jag är glad att Kylie ratade denna läckerbit.

Biljetter
Jag har sådana till Morrissey x2, Glasvegas, Bruce Springsteen, Manchester och Portugal. Härligt!

Fever Ray - When I Grow Up (Dan Lissvik remix)
Jag vill ha min Karin görandes luftig pop istället för mörk ljudkonst.

Christopher Sander - Mors lilla lathund (låt)

Kan inte sluta spela denna Astrid Lindgren-pärla i ny indieskrud.

Höstlöven - Fast jag saknade allt då (EP)
Årets nykomling? Briljant och lågmäld pop.

Kobra (Tv)
Fortfarande det mest överlägst snyggaste och bästa kulturprogrammet.

Vernissage
En till i kväll. Gratisvin till vackra fotografier är det bästa sättet att umgås.

/K

Inga kommentarer: