2008-11-29

Tillbakablick

Vill man ha en dunderfin samling ska man införskaffa denna som släpptes 2005. Wu-Tang Clan har teamats ihop med en drös indenpendentrappare och dessutom den fantastiska regissören Jim Jarmusch (Coffee & Cigarettes, Dead Man, Down By Law, Broken Flowers etc) för en eklektisk samling tunga låtar. Nedan får ni ett smakprov på ett fint samarbete. En tung hiphop låt som drivs av stråkar och där beatet inte ens infinner sig förrän efter två minuter.

MF Doom feat. RZA - Biochemical Equation


/K

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Nu har jag äntligen hört Justice nyaste live skiva! Det överaskade mig hur tidigt du fick den. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Theeee paarrttty, phantom 1.5, Two minutes to midnight är guldvärda. Annars tycker jag de överdriver med distortion. Jag hatar när de försöker använda sig av gitarr solon, du kanske hört planisphere final? De gjorde ungefär samma sak här, de avsluta med ett äckligt metallica solo. Men annars är det en fin skiva.