2008-11-09

European Music Awards

Tysk pojkbandsemo, bäst någonsin?

Jag kommer ihåg i början av 90-talet när jag satt med vänner spikad framför teven när det vankades MTV-gala. Då var det kvalitet, det var länge sedan nu. Galan hade en helt annan status än hubba-bubbaimagen av idag. Nirvana spelade och prisades, Oasis spelade och prisades. Välrenommerade skådespelare var prisutdelare och den var respekterad. Hur ser det då ut idag?

Britney Spears vann två priser; Bästa album och Årets akt. Allvarligt? Har armageddon varit här när jag låg och sov? Hennes priser var knappast det mest sorgliga. Det var kategorin Bästa akt någonsin där de nominerade bl.a. var Britney Spears, Christina Aguilera och Tokio Hotel. Jag tar det igen: Bästa akt någonsin! De är inte ens bra, varken idag eller i morgon. Jag vet att det är att sparka in öppna dörrar men jag måste lufta min frustration.

Eftersom hä(n)delsen utspelades i Livepool så gavs priset för Ultimata legenden till hemmasonen Paul McCartney. Undrar om någon av dagens MTV-publik kände igen ex-Beatlen?

Jag kan nu tyckas vara en bakåtsträvare och nostalgiker men kom igen, det var bättre förr.

Oasis - Champagne Supernova (MTV Music Awards 1996)
"a champagne supernova up ya' bum"


/K

1 kommentar:

Anonym sa...

Word up.