2008-11-18

Snart dags för facit

Håller lite smått på att sålla igenom alla skivor som jag har lyssnat på under 2008. Visserligen är det ett par album kvar som ännu ska släppas under vintern men jag börjar känna mig rätt säker på hur min kommande årslista kommer att se ut.

Ett axplock av det jag har lyssnat på under året, men bara tio får plats på mitt facit över 2008:

Action Biker, Air France, Annie, Anoraak, Ashlee Simpson, Autisterna, Cloetta Paris, Coldplay, Crystal Castles, CSS, Cut Copy, Death Cab For Cutie, Dennis Wilson, Detektivbyrån, The Do, Dungen, Duffy, Elvis Costello, The Embassy, Empire Of The Sun, Fleet Foxes, Frida Hyvönen, Fujiya & Miyagi, Futurecop!, The Game, Glasvegas, Goldfrapp, Hercules And Love Affair, Håkan Hellström, Hästpojken, Jenny Lewis, Jeremy Warmsley, Joel Alme, John Dahlbäck, Justice, Juvelen, Katy Perry, Kelley Polar, Kleerup, Ladyhawke, The Last Shadow Puppets, Lil Wayne, Lindstrøm, Lykke Li, M83, Madonna, Mariah Carey, Markus Krunegård, Metronomy, MGMT, Midnight Juggernauts, My Morning Jacket, Nadia Oh, Ne-Yo, Nick Lowe, Nordpolen, Pacific, Parken, Parker Lewis, Per Gessle, Pop Levi, Quiet Village, The Radio Dept, Ratatat, Rex The Dog, Roots Manuva, Sam Sparro, Scarlett Johansson, Sebastien Tellier, She & Him, Sophie Zelmani, The Sound Of Arrows, Speedmarket Avenue, Studio, T.I, The-Dream, They Live By Night, The Ting Tings, Tobacco, TV On The Radio, Twig, Vampire Weekend, Van She, Walter Meego, West End Girls och Yelle.

/A

Inga kommentarer: