2008-11-19

Carnival of Light


Paul McCartney trycker på om att släppa en 41 år gammal låt av The Beatles han har i sina ägor. Låten som heter Carnival of Light är ett 14 minuter långt improviserat stycke som var tänkt för en elektronisk musikfestival i London. Jag känner mig lite kluven till sådana här släpp, är det verkligen nödvändigt? Vad tycker ni? Sen när jag läser att den är fylld med distade gitarrer, tunga beats och kyrkokörer med Lennon och McCartney skrikandes "Barcelona!" blir jag löjligt nyfiken. Nu krävs bara ettt godkännande från Ringo Starr och de övriga två bandmedlemmernas änkor.

När jag ändå pratar om The Beatles ber jag er klicka på denna länk till en av världens mest eftertraktade skivor. Läs information om produkten finstilta, det vattnas i munnen. 

Kan jag få den i julklapp kära läsare?

/K

Inga kommentarer: