2008-11-25

Justice

Ikväll ska jag kolla A Cross The Universe med Justice. Fick tag i den redan igår men det kändes som att halva innehållet gick förlorat när den inte var textad på engelska. Nu har jag den alla fall med engelsk text och kan hänga med vad Gaspard Augé och Xavier de Rosnay snackar om. Jag har för övrigt sjukt höga förväntningar och det är inte bra. Sånt brukar alltid resultera med att man blir besviken. Får se hur det blir det här gången. Liveskivan har jag redan spelat och den är bra men kanske inte den explosion som jag hade gått och hoppas på. Justice låter förvisso ännu hårdare live än i studio, och det gillar jag emellanåt. Men det som är lite synd med den typen av musik är att den aldrig riktigt kommer till sin rätt på inspelade livenummer. Beatsen känns ibland fattigare än i vanliga fall och det blir lite väl mycket dist och en ganska onyanserad ljudbild. Filmen är förstås huvudattraktionen.

Återkommer med en liten recension när jag har tittat.

/A

1 kommentar:

Anonym sa...

Den har ju fått en hel del kritik, så det ska bli intressant att höra din åsikt.