2008-11-25

Gratis är godast

Snart har jag haft alla nya iPod-modeller. Från iPod video fram till iPod Touch. Jag kan ha dom ett par månader sen tröttnar jag och säljer vidare. Den senaste touch-modellen var helt suverän samtidigt som den led av att vara lite iPhone light. Jag har dessutom alltid förespråkat små prylar, får smått panik av att vara tvingad att bära runt på saker som tar en massa extra plats i fickorna. Och precis som jag har varit inne på innan, varför ha två olika apparater när man lika gärna kan ha en som kombinerar båda användarens behov. I det här fallet, telefon och MP3-spelare.

Dumpade för ett tag sen min Touch till förmån av en iPhone istället. Problemet var bara att Telia tog flera veckor på sig att leverera telefonen och till slut tröttnade jag. Pengarna som jag hade avsatt till min framtida iPhone var dessutom slut, jag ska tillägga att hålla i pengar absolut inte är min starka sida. När jag sen studerade Telias prislista med mer nyktra ögon insåg jag att jag hade fattat rätt beslut trots allt. Jag har viss förståelse för att Telia väljer att mjölka sina kunder på så mycket pengar som det bara går genom iPhone. Det har ju varit deras plan för första början. Och varför inte? Det fungerar uppenbarligen och deras iPhone säljer som smör trots att det luktar ocker lång väg.

Problemet för mig nu var att jag inte hade någon MP3-spelare över huvud taget och pengarna var slut. Ljudet på min nuvarande telefon är under all kritik och det kändes lite som att jag hade bitit mig själv i svansen. Vad göra? Mitt i allt elände upptäckte jag dock att American Express ger bort nya iPod Nano genom sitt lojalitetsprogram. Och eftersom jag är en så flitig användare utav mitt plastkort så kommer jag i dagarna få en ny iPod hemskickad. Gratis. Så snart sitter jag här med två prylar igen istället för en. Vilken jävla I-lands ångest.

/A

Inga kommentarer: