2008-11-09

Jag överväger biljett

Oasis gjorde tydligen succé i ölhallen Falconer Salen i Köpenhamn igår. Oasis tillhör ett av mina favoritband all time. Och då syftar jag självklart på åren 1994-98. De senaste skivorna har jag knappt orkat spela och jag kan fortfarande inte namnen på de nya medlemmarna. Men spelar roll. För mig har Oasis alltid varit ett tvåmannaband. Det är Bröderna Oasis och inget annat.

Jag har haft privilegiet att nästan ha fått uppleva alla mina favoritband på scen med några få undantag därbland Oasis. Det har liksom aldrig blivit av trots flera givna tillfällen. Nu blir det i början av nästa år två konserter i Göteborg och Stockholm. Först ville jag självklart gå men sen spelade jag nya skivan en gång till och ändrade mig. Men enligt rapporterna från konserten i Danmark ska Liam och Noel vara i högform och fan trot om inte jag en gång för alla står där längst fram och skrålar till Wonderwall i Globen i januari.

Några ur den kvinnliga delen av publiken svimmade förresten under ovan nämnda låt under konserten igår. Bara en sån sak gör det värt att lösa biljett.

/A

Inga kommentarer: