2008-12-02

Tisdagsrock

Tänkte viga dagen åt att lyssna på nya skivor från The Soundtrack Of Our Lives och Eldkvarn. Har haft båda skivorna hemma ganska länge men det har liksom inte blivit av att man har orkat spela dom. Kanske beror mitt ointresse på att jag ständigt blir påtvingad musik av just den här typen i mina öron. Som lyssnare och tyckare möter man hela tiden mer eller mindre insnöade människor som gör precis allt för att försöka frälsa en med just sin musikaliska böjelse. TSOOL och Eldkvarn tillhör definitivt två av de banden som alltid ska proklameras. Det är typsikt grabbig musik som saknar ett sexigt sväng och texter som nio av tio gånger bottnar i självömkan. TSOOL har dessutom inte släppt något av egentligt värde sen 1996 och Eldkvarn har bara gjort två bra låtar. Men. Båda skivorna kom förra veckan och vi borde kanska ha räknat med dom här när vi kallade Gessle, Justice och Kanye West för vinterns sista stora skivsläpp. Det är ändå tunga namn som kommer att ligga högt på försäljningslistan under julen. Plus att båda skivorna har blivit unisont hyllade. Kanske hittar jag de bitar som jag tidigare har saknat? Kanske måste jag krypa till korset och omvärdera både Plura och Ebbot? Eller så sitter jag där och känner mig lika likgiltig som jag brukar när jag lyssnar på Soundtrack eller Eldkvarn. Återkommer.

/A

Inga kommentarer: