2008-12-03

U2:s julskräll

Jullåtar hör egentligen till de värsta jag vet men nu är jag mer än villig att göra ett undantag. Som vi har tagit upp här på bloggen innan har en rad olika artister och grupper gått samman för att spela in en julskiva där de tolkar olika tomtehits till förmån för organisationen (Red) Wire. Huvudmålet med skivan är att intäkterna skall gå till bekämpningen utav HIV i Afrika.

Som jag skrev inledningsvis så är jag inte speciellt road av jullåtar men U2 gör en alldeles fantaskiskt cover på I Believe In Father Christmas. Kanske beror det på att jag har saknat gitarren från The Edge för mycket eller för att jag har glömt bort vilken formidabel sångare Bono faktiskt är eller för att det bara är en alldeles fantastisk cover.

Trodde aldrig att jag skulle skriva det, men här är den. Årets jullåt:

U2 - I Believe In Father Christmas (2008)


/A

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där jullåten med u2 är helt klart årets jullåt. Den är så grymt bra.