2008-12-15

Eva Mendes ♥ Morrissey

Jag är relativt grön på det här med skvaller, det har liksom aldrig intresserat mig särskilt. Nu kom jag dock över något jag fann oerhört roande. Tydligen finns en Hollywoodkvinna vid namn Eva Mendes som - vad jag förstår - inte alls är främmande för att klä av sig lite när andan faller på.

Hon är aktiv inom PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) vilket självklart är strålande. Det som roar mig är att hon tydligen en längre tid varit fan av The Smiths och säger sig nu vilja göra en PETA-kampanj med Morrissey, även han en anhängare av organisationen. Kruxet är bara att hon önskar vara naken igen (!) och ställer sig undrande om Morrissey också kan tänka sig att näcka, eller om han kanske har andra kreativa idéer.

Jag har svårt att se honom ställa upp i en sådan kampanj. Inte på grund av nakenhet som ni kan se ovan men det känns inte riktigt som hans kopp te. Dessutom krävs det knappast en raketforskare för att lyfta fram mer kreativa idéer än "Inget nytt? Nehej, då viker vi väl ut oss igen då".

/K

Inga kommentarer: