2008-12-07

Glasvegas - A Snowflake Fell (And It Felt like a Kiss)

Den kom nu äntligen, det man ivrigt väntat på. Helt enkelt ny musik från genierna i skotska Glasvegas. Och ofantligt kul val när de väljer att göra ett julalbum. Kanske den ostigaste genre jag kan komma på.

Glasvegas tog alltså planet till Transylvanien för den rätta känslan, briljant idé! Här stöds deras fotbollsrefränger om mörka bilder av den lokala kören och det har bjudit på ett nytt element i deras ljud, ett piano. Jag älskar verkligen detta grepp och det är en otrolig charmig Silent Night man bjuds på. Nu fick jag julkänslor.

Jag lägger den till samlingen av jullåtar där man tidigare bara kunde finna Phil Spectors megaskiva från 1963. Så en riktig god Glasvegasjul kommer jag ha framöver.

Bästa spår: Fuck you, it's over, Please Come Back Home och A Snowflake Fell (And I Felt Like A Kiss).

/K

Inga kommentarer: