2008-12-18

De bästa låtarna under 2008

Här kommer min redovisning om vilka låtar som jag tycker varit de bästa och som spelats flitigast. Likt min kollega delar jag upp de i en svensk del och en utländsk del. Trevlig läsning!

1. Parker Lewis - Via Emilia
2. Hammarin & Robin - Hell Knows I'm In Love
3. Parken - Jag Har Varit Vilsen, Lisa
4. The Sound of Arrows - Danger!
5. Håkan Hellström - För En Lång Lång Tid
6. Joel Alme - The Queens Corner
7. Nordpolen - På Nordpolen
8. The Embassy - State '08
9. Markus Krunegård - Den Som Dör Får Se / Markus Kyrkogård
10. Autisterna - Och Du Som Var Min Vän

Bubblare: Moto Boy - Blue Motorbike och Lykke Li - I'm Good, I'm Gone.

1. Glasvegas - It's My Own Cheating Heart That Makes Me Cry
2. MGMT - Time To Pretend
3. Morrissey - All You Need Is Me
4. Mystery Jets - Flakes
5. Cut Copy - Lights And Music
6. Scarlett Johansson - Falling Down
7. The Courteneers - Not Nineteen Forever
8. Glasvegas - Flowers And Football Tops
9. MGMT - Kids
10. Duffy - Scared

Bubblare: Ice Cube - Gangsta Rap Made Me Do It och The Teenagers - Make It Happen.

Är det några låtar jag saknar? Jag vill gärna läsa vad ni lyssnat på i år. Det kanske blir mina favoriter nästa år. Faktum är att bland det bästa jag hört i år är mycket från 2007.

/K

1 kommentar:

Yo-Nas sa...

All You Need Is Me suger ju. För att vara Moz iallafall.

Och Wheel Of Fortune är bästa Teenagers-låten (för att den låter lite lite Boo Radleys)

Och du kommer älska nya Sound Of Arrows-singeln. Den är super!