2008-12-09

Nej, nej och åter nej!

Vaför kan inte människor bara låta vissa saker få vara i fred? Ett nedlagt band är ett nedlagt band. Punkt slut. Låt det vara och visa lite värdighet.

-Det känns rätt igen, säger Damon Albarn till NME. Vad är det som känns rätt? Att försöka krama ur ännu mer pengar från varumärket Blur? Kanske det, men jag får det ändå inte att gå ihop då Damon redan på mitten av 2000-talet hade tjänat mer pengar på Gorillaz än vad han gjorde under hela storhetstiden med Blur.

Det framgår inte vem som har pushat för den här korkade idén mest. Är det rentav Graham Coxon? Var inte 90-talets smartaste låtskrivare smartare än så?
För vem vill egentligen veta hur Blur låter 2009?

Kanske, eller rättare sagt, snarare borde medlemmarna i Blur koncentrera sig på vad de gör bäst just nu. D.v.s komponera kinesiska operor, tillverka ost eller vara hobbypolitiker. Den enda som förmodligen glädjs av den här nyheten är Noel Gallagher. Nu får och har han bara ännu mer anledning att pissa på Damon Albarn.

/A

6 kommentarer:

Anonym sa...

va fan e du dum i huvet blir så jävla förbanad när jag läser detta. För fan jag menar om du inte tycker att dom ska återförenas skit i att köpa skivan om det nu kommer et nytt album men va fan kom igen det finns säkert tusentals blur-fans som just nu gråter av lycka. Och sen det med noel gallangher lägg ned för fan det kommer ju bli han som kommer darra av rädsla för han vet att blur och damon är mycket bätre musiker än oasis och för min del även bätre låtskrivare jag menar oasis har fan altid låtit samma varenda jävla gång även om jag gillar oasis och ska till globen i januari så är fan blur bätre. Så dra åt helvete och håll dina äckliga jävla tankar för dig själv

Anonym sa...

förstår inte riktigt varifrån ilskan i ditt inlägg kommer ifrån? har det slagit dig att det kanske kan vara så enkelt att man faktiskt, efter sju år isär, känner att man har något att ge, att det skulle vara kul att dra ut på vägarna ihop igen och att allt inte hela tiden måste handla om baktankar?

som du själv påpekar så har grabbarna gott om pengar och därför torde inte detta heller vara "anledningen". krama pengar ur varumärket blur?

känns som du bestämt dig för att vara en "bitch about it" redan på förhand, och då hjälper det ju inte vad folk har att säga. men försök tänka ytterligare ett steg.

Anonym sa...

men kläma ut pengar ur varumärket blur e du dum eller då skulle ju damon jobbat med en ny gorillaz skiva och sen jag är säker på att detta inte kommer bli en flopp så det skadar ju ingenting. Så ne fyfan du ska inte heller skriva nått sånt här förns du hört nått nytt material eller sett dom live.

Anonym sa...

och plus ''Ett nedlagt band är ett nedlagt band'' dom har haldrig sagt att dom skulle lägga av

Anonym sa...

viktor: "du ska inte heller..." menar du alltså på fullaste allvar att du tolkade mitt svar som att jag hackade på dig, eller uttryckte du dig bara slarvigt?

blur har mycket riktigt aldrig "lagt ner" definitivt, och det är bara att titta på ett band som rage against the machine. återförening måste inte vara synonymt med sex pistols. och jag ser fram emot kommande turnéer och spelningar.

la vie sportive sa...

Vad trevligt att det finns fler Blur-fans där ute. Jag gillar också Blur. Eller jag gjorde. Helt ärligt: när spelade ni Think Tank sist?

Och visst är det ett nedlagt band om sologitarristen tillika den musikaliska motorn hoppar av. Think Tank som jag nämnde inledningsvis var bara ett envist och enfaldigt försök av Damon att försöka visa att han kunde klara sig utan Coxon. Det gick ju som sagt... sådär.

Och det här med att "dra ut på vägarna med grabbarna igen" köper jag inte. Såna här grejer handlar bara om att casha in även om jag inte kan hitta direkta skäl till att Damon behöver mer. Men vad vet jag, kanske har han gått back på den där operan? Men, förmodligen: mycket vill ha mer.

Och jag kanske en "bitch about it", men jag ser hellre att bandet i fråga lägger av i tid än att de förminskar sig själva till ett skämt.

Er ödmjuke, A