2008-12-24

Little Boots

Jag har blivit kär och denna gång är det på riktigt. Little Boots heter hon och råkar dessutom vara den mest förtjusande kreativa discopopstjärnan på himlavalvet. Blackpool kommer hon ifrån så det blir väl där jag firar mina framtida julaftnar. Jag ville gärna dela med mig av henne om någon missat hennes smittade låtar och stämma. Varsågoda.

Hon gör världens mest innovativa och självklara cover av Hot Chips Ready For The Floor endast med hjälp av sin fina röst och en Tenori-On som Yamaha utvecklat.

Little Boots - Ready For The Floor (Hot Chip)

Little Boots - Meddle (Live, Jools Holland)

Jag rekommenderar att bokmärka hennes sida på YouTube för hon publicerar en ny cover varje vecka som något fan önskat. Eller lyssna på egna popkarameller på hennes MySpace eller besök hennes webbsajt för blog och gratis nedladdning.
 
/K

Inga kommentarer: