2008-10-17

Ständigt denna Madonna

Alltså. Jag gillar artisten Madonna. Och då syftar jag främst på den yngre upplagan. Men jag gillar också albumen som hon har släppt under 2000-talet med undantag för den förvirrade American Life. Sorry från Confessions On A Dance Floor är fortfarande en fantaskiskt liten popbagatell.

Hon är ett unikum. En imponerande hitmaskin med en näsa som alltid lyckas nosa upp de senaste trenderna och paketera om dom in i sitt eget universum av kitsch, sex och pop.

Men trots att jag gillar och många gånger delar hennes syn på pop så har jag samtidigt ett väldigt skevt förhållande till Madonna.

När jag ser bilder som den ovan påminns jag på samma gång om hur mycket jag kan avsky människan och personen Madonna. Hon är 50 år och ingen vill se hennes åldrande röv i nätstrumpor. Såna här bilder går direkt in på minuskontot. Ett minuskonto som på senare år har vuxit sig allt större.

/A

Inga kommentarer: