2008-10-23

Mysteriet med Annie

Vad hände med Don't Stop egentligen? Uppföljaren till Anniemal. Ett förhandsexemplar har sedan länge funnits ute på nätet men skivan har fortfarande inte dykt upp i butik. Senaste nytt är att den ska släppas så sent som våren 2009. Närmare bestämt i april. Annie-teamet var tydligen inte nöjda med slutresultatet och mer jobb måste göras med att förbättra det redan befintliga albumet. Jag undrar hur hennes skivbolag resonerar i en sån här situation. När skivan släpps kommer den redan vara yesterday's news.

Det är annars en väldigt trevlig skiva. Rena popfyrverkeriet från start till slut. I princip varje låt hade platsat som A-sida på vilken popsingel som helst från 2008. Jag ska dock tillägga att alla ni som går och väntar sig en uppföljare som går i samma stil som Anniemal kommer bli besvikna. Danselementen som var så dominerande på debuten är här till fördel ersatta av enklare och rakare arrangemang.

Jag ska samtidigt erkänna att jag var lite tveksam till låtarna i början och avfärdade först skivan som ett hastverk och fick nästan intrycket av att den kändes lite oinspirerad. Men ju mer jag har lyssnat desto mer har låtarna borrat sig in i huvudet på mig och nu vägrar de släppa taget.
Jag kan inte sluta lyssna.

/A

Inga kommentarer: