2009-04-09

A splendid time is guaranteed for all



Äntligen. Som jag har väntat, även om jag har haft mina aningar. Hela Beatles-katalogen ska till slut efter fyra års arbete släppas i nya fräscha versioner. Jag applåderar och välkomnar verkligen det här, för Beatles på CD låter för närvarnade skit. Jag spelar faktiskt hellre mina Beatles-plattor på LP än på CD. De låter t.o.m bättre i sina gamla monomixar än i fusk-stereon på CD-skivorna som släppets i slutet av 80-talet. Nu blir det alla fall ändring på det. Samtidigt som spelet, The Beatles Rock Band, släpps i höst kommer även samtliga album, för första gången digitalt remastrade. 090909 är datumet som har valts till release.

Igår fick jag föresten också lära mig att inget band har, sedan början av 90-talet, sålt fler album i USA än just The Beatles. Bara en parentes, men ändå. En annan parentes: Det är typiskt söderpundar-snack att fortfarande envisas med att påstå att Rolling Stones skulle vara bättre än Beatles. Helt befängt.

Mer info


/A

Inga kommentarer: