2009-04-04

Nautic by Nature

Varje år när solen tittar fram känner jag för att åka ut på sjön. Sjömansromantik ligger mig varmt om hjärtat och jag klär mig gärna i favoritfärgen marinblå. Förra sommaren gick det så långt att jag skämtsamt kallade min stil för båtägarfräsch, så i år tänkte jag jag göra precis likadant.

En jacka för de svala kvällarna på s/s Blidösund från A.P.C. för 1695kr på Tres Bien Shop.

För kvinnorna rekommenderas denna tjusiga topp, även den från A.P.C. för 1195kr på TBS.

Ska man hålla balansen på däck krävs en bra gummisula, det hittar du på dessa seglarskor i mocka också från A.P.C. för 1895 på TBS.

Jag har idag också lyssnat på musik med maritimt tema eller låtar som helt enkelt får mig att tänka på vår, sommar och seglatser. Blandbandet tar ni del av >>här<<.

Skepp ohoj!

/K

Inga kommentarer: