2009-04-10

Sergeant + The Ruling Class (download)

Jag ska erkänna. Hur mycket jag än försöker så återkommer jag ständigt till brittisk gitarrindie från den gyllene åren 1983-1995. Jag blir närmast erotisk av en melodiös jangly poplåt och köper det hur bakåtsträvande det än må vara. Referenser är inget man ska hymla med eller skämmas över anser jag så länge man har materialet för det och kan stå på egna ben. Sergeant jag skrev om häromdagen är ett sådant band.

Ladda ner 10 låtar >>här<<.

1. Swiftly Does It
2. I Love It Here

3. Sue Loves It

4. Sunshine

5. Away With The Fairies

6. Sometimes Sarah (acoustic)

7. Tonight

8. Shy

9. See You When I See You (acoustic)

10. Love Will Be Love


Ett annat nytt band med nästan samma influenser och förkärlek för nostalgi och tankar om att gitarrpopen var bättre för är The Ruling Class som jag skrev om i mars.

Hela EPn Tour de Force + singelsjuan kan du ladda ned >>här<<.
1. Sleeping Beauty
2. Flowers

3. If You Wonder

4. Marian Shrine

5. Umbrella Folds

6. Shame or Pride



/K

Inga kommentarer: