2009-01-28

Min sommar med Bruce

Efter diverse biljettstrul, magsår, panik och total förlösande avslutning sitter jag sen i måndags med en biljett till Bruce Springsteen på Stadion. Jag valde att köpa till fredagen då det är regel snarare än undantag att andra kvällen är bättre. Nu blev det ju till sist en extrainsatt spelning även på söndagen med en - vad jag hoppas för min skadeglädjesskull - nationalsdagsbakfull Bruce. Det ska säkert snapsas och ätas sill med Aftonbladet på mittuppslaget i vanlig ordning.

Hela debatten runt biljettproblemen orkar jag inte sätta tänderna i just nu. Jag har ingen konstruktiv lösning och inte all fakta på bordet vad som gick snett denna gång. Det kommer alltid finnas människor som vill tjäna en lätt penning och när det dessutom ska säljas över 90.000 (!) biljetter till ännu mera människor är det bäddat för problem.

Detta blir andra gången jag ser honom, första gången var i Globen under Seegerturnén och jag grämer mig än idag att jag överlät min biljett till Ullevispelningen för flera år sedan när han spelade Detroitmedleyt bl.a. Så jag hoppas nu på en uppsluppen och ljum sommarkväll med klassiker och några finstämda låtar under junisolen. Det ska också sägas att jag har svårt för långa konserter och brukar nöja mig med 60- max 90 minuter. Jag vill inte bli mätt på konserten utan lämnas hungrig.

Min önskespellista:
Rosalita (Come Out Tonight)
Tenth Avenue Freeze Out
Sherry Darling
Thunder Road
I'm Goin' Down
Tougher Than The Rest
Streets Of Philadelphia
Dream Baby Dream
41 Shots
I'm On Fire
Born To Run
Downbound Train
The E Street Shuffle
Born In The U.S.A.
Jungleland
Hungry Heart
Dancing In The Dark
Badlands

/K

Inga kommentarer: