2009-01-13

Kommande konserter

Det är torka på ny intressant musik såhär års men då får man passa på att rädda sig från kylan i värmen från en konsert. Ville tipsa om dessa jag har tänkt att besöka. Lustigt nog är det på Debaser, en klubb jag aldrig besöker då de mest spelar garagerock med band som heter som mopeder med medlemmar som har för små skinnjackor med pins på men dessa akter är då undantag.

Fre 23 januari, Debaser Slussen (Svenska Musikklubben)
Parker Lewis + TIAC (Three Is A Crowd) + Everyday Sensation
Ingen läsare kan ha missat min kärlek till Parker, tillika skapare av förra årets bästa svenska album och låt (Via Emilia).

Fre 30 januari, Debaser Medis
Det är det senare bandet jag är intresserad av att se. Danger! är på min top10 av förra årets låtar och jag kan redan nu säga att M.A.G.I.C. kommer hamna högt upp på 2009 årslista.

Och till Oasis konsert på Globen den 28e januari verkar inte trycket särskilt stort då t.o.m. biljettjuvarna på Biljett Nu rear ut ståplatsbiljetter för 375kr. Om man bara är tillräckligt berusad så kanske man kan låtsas att det är 1996 men jag stannar nog hemma.

/K

Inga kommentarer: