2009-10-06

Sergeant - Sergeant

Den 12e oktober släpper äntligen Sergeant sitt självbetitlade debutalbum och tro mig när jag säger att det är en av höstens bästa popalbum, jag lyssnar nämligen på det nu. Är du också som jag ett stort fan av jangly gitarrpop anno '83 - '94 från de brittiska öarna kommer du inte heller bli missnöjd.

Jag har tidigare på bloggen vurmat för dessa pojkar samt bjudit på varenda låt jag kommit över, dessa är nu med på albumet, vissa i nyare tappning.


Redan den 21a september släppte de sjutumssingeln Sunshine, mitt favoritspår för övrigt, till den även b-sidan I Love It Here som också ingick i spåren jag postat för nedladdning >>här<<. Vill du även ha förra singeln Counting Down The Days hittar du den >>här<<.

Se videon till singeln och ta sedan del av godbitar från albumet.




Download och låtlista:

01. >>Sunshine<<

02. Swiftly Does It
03. Counting Down The Days
04. What If I'd Never Tried It

05. >>K-Ok<<

06. Away With The Fairies

07. Shy

08. See You When I See You
09. Sue Loves It

10. The Time Is Now

11. >>It All Comes Back To Me + Hidden Track<<

/K

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjukt bra!
Tack för tipset, min dag blev ännu lite gladare.