2010-03-14

She & Him - In The Sun

De hör inte till mina favoriter men deras bitterljuva solskenspop är som gjord för våren.

Zooey Deschanel och M. Ward som utgör duon She & Him är bägge födda i Kalifornien och det hörs i deras Beach Boys-harmonier. Släng in en liten dos country och doo-wop och du har hela ljudbilden klar för dig.
Debuten Volume One från '08 innehöll - förutom några kända covers - även utmärkta singeln Why Do You Let Me Stay Here? och I Was Made For You. Det var tillräckligt för mig för att hålla utkik efter nummer två.

Den 23e mars släpper de Volume Two och från den kommer singeln In The Sun, en låt jag garanterat kommer att spela på min vårfest. Titta på den Britney Spears-influerade videon nedan och ta sedan del av låtarna.



Download:
>>She & Him - In The Sun<<
(Sjutumssingel med I Can Hear Music som b-sida)

>>She & Him - Volume One<<
(Debuten med bl.a. en The Beatles-cover)

* Sedan Google började springa skivbolagens ärenden så har flera av mina inlägg tagits bort, därför väljer jag nu att länka från andra källor. Självklart är det bra kvalitet och omslag kan du hämta i inlägget. Klicka för förstoring.

/K

1 kommentar:

Filip sa...

In the Sun är fin, men jag måste säga att "Home" är det hittills starkaste spåret på skivan.