2010-03-21

Bergmanfestival

Om du har vägarna förbi Ingmar Bergmans födelseort Uppsala den kommande veckan tycker jag du ska delta i Bergmanfestivalen Royal. De visar hans sju mest kända verk på 35mm-kopior, en film för varje dag med flera visningar om dagen.

Välj Uppsala som din stadSF.se sedan kan du enkelt följa bokningslänkarna i programmet nedan.

Program:

Sommaren med Monika (1953)

"Jag skulle kunna slå ihjäl varenda en, alla de som vill hindra oss,
och som vill att man ska krypa för en."

Måndag 22 mars, klockan 18 och 21, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

Persona (1966)

"Tänk, jag trodde alltid att stora konstnärer upplevde andra människor med en stor medkänsla. Att de var skapade ur ett stort medlidande, och ett behov av att hjälpa. Det var dumt."

Tisdag 23 mars, klockan 18 och 21, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

Vargtimmen (1968)

"Det är timmen när de flesta människor dör, de flesta barnen föds. Det är nu som mardrömmarna kommer fram."

Onsdag 24 mars, klockan 18 och 21, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

Såsom i en spegel (1961)

"Är jag så liten eller är det sjukdomen som gjort mig till ett barn?"

Torsdag 25 mars, klockan 18 och 21, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

Smultronstället (1957)

"Det här livet äcklar mig till kräkningar och jag tänker inte ta på mig ett ansvar som tvingar mig att existera en dag längre än jag själv vill."

Fredag 26 mars, klockan 18 och 21, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

Det sjunde inseglet (1957)

"Kärlek är den svartaste av alla pester och om man dog av den vore det väl någon glädje med kärleken."

Lördag 27 mars, klockan 15, 18 och 21, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

Fanny och Alexander - den långa versionen (1982)

"Straffet ska lära dig att älska sanningen."

Söndag 28 mars, klockan 15, 65 SEK
>>Boka biljetter<<

/K

Inga kommentarer: