2009-09-25

Lovebomba

Jag är på sådant otroligt bra humör i dag att jag bara måste lovebomba saker likt de gjorde i underbara teveprogrammet Knesset på nittiotalet.

* Jag älskar när Word varnar; "Beakta ordformen - i vanlig text kan den kännas ålderdomlig eller främmande". För en bakåtsträvare som jag är det den bästa komplimangen att få.
Download: >>The Beatles - The Word (Mono Remaster)<<
(från albumet Rubber Soul '65)

* Jag älskar ljudet av papperskorgen på min dator när den töms. Jag är pedant och organisatör av nästan sjukliga mått och det är en underbar auditiv bekräftelse på det.
Download: >>The Jam - Mr. Clean<<
(från albumet All Mod Cons '78)

* Att laga mat (vegetarisk förstås) är en av mina favoritsysslor och den ljuvligaste doft jag vet är färsk vitlök som fräser i olivolja. Den får dessutom vilken tafatt människa som helst att framstå som Guide Michelin-kock.
Download: >>Ian Brown - Corpses In Their Mouths<<
(från albumet Unfinished Monkey Business '97)

* Romantik ligger mig varmt om hjärtat och jag har ett väl utvecklat sinne för att romantisera det mesta, även tragik. Jag inbillar mig då att anledningen till att denna låt är så fin är för att den förekoms av ett fylleslag där de med flit tömde en flaska vin över pianotangenterna för att få den rätta känslan.
Download: >>The Clash - The Card Cheat<<
(från albumet London Calling '79)

/K

1 kommentar:

k sa...

Jag lovebombar dig, K.