2011-06-01

Magnus Ekelund & Stålet


I måndags spenderade jag nio stycken väl investerade kronor i iTunes Store. Den Jokkmokks-bördige Magnus Ekelund har lämnat Elmo bakom sig och gör numera musik på svenska tillsammans med kompbandet Stålet. Debutsingeln, Utan er, gästas av självaste Jakob Hellman från grannorten Vuollerim och tillsammans har de skapat något jag inte visste att jag längtade efter.

Magnus Ekelund & Stålet med Jakob Hellman - Utan er

Albumet, Svart flagg, släpps den 6:e juli och där kommer även låten Stállu att ingå. Njut.



"En is bortom hamnen
bryts upp av ett skrov
en vind blåser mot mig
vart jag än går

Sommaren kommer nästan
en gång per år
så fråga aldrig varför
jag mår som jag mår"

Köp:
>>iTunes Store<<

Lyssna:
>>Spotify<<

Besök:
>>magnusekelund.se<<

/K

Inga kommentarer: