2010-12-23

Årets bästa: musik


Jag är en modernist som ständigt har en fot i det förflutna, och eftersom att jag saknar simultanförmåga samt har en tendens att snöa in på saker har jag mest lyssnat på äldre musik under 2010, främst soul, beat och r'n'b ifrån 60-talet. Att sortera ut det som imponerade på mig i år var därför svårt och än mer så då jag upplevde 2010 som ett mellanår.

Det är sällan jag lyckas att lyssna igenom ett helt album utan att bli uttråkad men några lyckades fängsla mig. Edwyn Collins' Losing Sleep räknar jag som årets fullträff, även Cee Lo Green med sin The Lady Killer och Magnus Carlson & The Moon Ray Quintet med deras Echoes, var några som gjorde extra bra ifrån sig. Givetvis släpptes det en hel del bra låtar också, från bl.a. The Pains of Being Pure at Heart, Kanye West, Hurts, Robyn, Wild Nothing, jj, och många fler. Dessa har jag samlat i en spellista som du kan ta del av nedan.

Saknas gör bl.a Blur - Fool's Day och Girls - Heartbreaker.

Download:
>>2010 enligt K<< (via Spotify)

/K

Inga kommentarer: