2010-07-08

The Libertines - You're my Waterloo

I sommar väntas The Libertines återförenas på Reading and Leeds festivals. Det har spekulerats ivrigt kring diverse återföreningar sedan uppbrottet 2004 men först nu, efter £1.5m, blir det verklighet av ryktena. Pete och Carl har till och med hintat att de kanske spelar in nytt material efter sommaren. Jag vet inte om jag vågar tro att herrarna Doherty och Barât någonsin kommer lyckas uppnå de där magiska stunderna som finns att lyssna till på Up the bracket och The Libertines; varken Carls Dirty Pretty Things eller Petes Babyshambles har varit ens i närheten. De får mer än gärna försöka, då jag är övertygad om att de är bättre tillsammans än åtskilda. För stunden är jag dock föga intresserad av The Libertines anno 2010, så jag nöjer mig med att lyssna till det de faktiskt lyckades åstadkomma under 00-talets första hälft.

You're my Waterloo släpptes aldrig officiellt, men för mig är den en av Libertines allra finaste stunder.



Download:
>>
The Libertines - You're my Waterloo<<

/P

Inga kommentarer: